𝐇𝐄𝐓 π„πˆππƒπ„ 𝐕𝐀𝐍 𝐃𝐄 π„π‹π„πŠπ“π‘πˆπ’π‚π‡π„ π€π”π“πŽ πˆπ’ 𝐈𝐍 π™πˆπ‚π‡π“!
Japan heeft 's werelds eerste biomethaanmotor geΓ―ntroduceerd, wat een belangrijke verschuiving betekent ten opzichte van traditionele en elektrische voertuigen.
Deze biomotor is ontwikkeld door Toyota, Suzuki en Nissan en maakt gebruik van biomethaan afkomstig van landbouwafval, waardoor het een schoner alternatief wordt.
De motoren op biomethaan, zoals Suzuki's WagonR, beloven prestaties die vergelijkbaar zijn met die van benzineauto's, maar met aanzienlijk lagere emissies.
Met plannen om de eerste biomethaan aangedreven auto's te lanceren in 2026, wil Japan een leidende rol spelen in duurzame brandstof technologie, en de dominantie van EV's en waterstof aangedreven voertuigen uitdagen.
De EU kennende zullen ze nog wel een tijdje halsstarrig vol blijven houden de EV's op te dwingen aan iedereen en zijn moeder, en auto's op andere brandstoffen d.m.v. wegenbelasting, invoerrechten en accijns op brandstoffen zwaar te belasten. Zij willen uiteraard niet toegeven dat EV's niet de toekomst krijgen die zij wensten en de automobilist nog enkele jaren uitmelken. Gewoon omdat het kan en omdat het een onbetrouwbare overheid is.
NieuwsCredit Fossbytes