Chemtrails Cover Image
Chemtrails Profile Picture
11 Leden

25 w

Pilots delve into airplane tracks and are shocked: 'I am shocked, my world has collapsed'

Pilotos profundizan en las huellas de los aviones y quedan conmocionados: 'Estoy consternado, mi mundo se ha derrumbado'

Les pilotes plongent dans les traces d'avion et sont choqués : "Je suis choqué, mon monde s'est effondré"

Piloten tauchen in Flugzeugspuren ein und sind schockiert: „Ich bin schockiert, meine Welt ist zusammengebrochen“

Piloten verdiepen zich in vliegtuigsporen en schrikken zich rot: ‘Ik ben geschokt, mijn wereld is ingestort’

https://www.ninefornews.nl/pil....oten-verdiepen-zich-

image

2 jr

Bron: Gezond Verstand krant Nr. 46 27 juli 2022

VALSE COMPLOTTEN

Chemtrails zijn geen bewijs van een duistere samenzwering
- Albert van de Ven

Dat de witte strepen, die we vaak op heldere dagen boven ons hoofd zien verschijnen chemtrails zijn, is niet waar. Een duistere sa- menzwering, waarbij sporen achter vliegtui-
gen opzettelijk van chemicaliën zijn voorzien, zoals nogal wat mensen met argwaan jegens wat overheden beweren en doen zijn gaan geloven, bestaat dus niet. Met kennis van vliegtuig- techniek, luchtvaart in het algemeen en processen in de atmo- sfeer is een relatief eenvoudige, logische en daarmee aanneme- lijke verklaring te vinden voor wat er hoog in de lucht gebeurt. Als specialist in onderhoud en reparatie van burgerluchtvaart vliegtuigen, met 46 jaar ervaring, kan ik u daarover vertellen.
Vliegtuigen vliegen op kerosine; een koolwaterstof. Bruikba- re alternatieven zijn er nog niet. Bij verbranding van een kool- waterstof ontstaan hoofdzakelijk CO2 en H2O (water), zodat dit ook de belangrijkste twee gassen zijn die uit de uitlaat van een vliegtuigmotor komen. Die hoeveelheid water is niet gering; zo’n 1,4 kg water per 1 kg kerosine – die in de eerste instantie als damp vrijkomt. Op de hoogte waarop de vliegtuigen vliegen is het -45o tot -60o Celsius, waardoor de waterdamp kort achter de uitlaat direct wordt omgezet in ijskristallen, die dan zicht- baar worden als een condens-spoor, of ‘contrail’.
De hoeveelheid kerosine die een vliegtuigmotor verbrandt is afhankelijk van de grootte van de motor (de motor van een Boeing 777 is een stuk groter dan die van een Boeing 737) en het gewicht van het vliegtuig. Net opgestegen voor een lange
vlucht zitten er vele tonnen brandstof in de tanks, waarvan aan het eind van de vlucht het grootste deel is verbruikt. Dan is het vliegtuig aanzienlijk lichter en verbruikt het minder brandstof. Maar gemiddeld verbruikt één motor al gauw zo’n 1 kilogram kerosine per seconde, wat 1,4 kg water per seconde oplevert, dat in de vorm van enkele kubieke meters waterdamp uit de uitlaat komt.
De reden dat de ijs-wolk die het vliegtuig achterlaat de ene keer zeer snel oplost en de andere keer blijft hangen, en soms zelfs breder wordt, heeft te maken met de relatieve luchtvoch- tigheid in de omgeving waar die ijs-wolk hangt. Hoe droger de lucht, hoe sneller de contrail oplost en hoe vochtiger, hoe lan- ger dat duurt. Is de luchtvochtigheid 100% of meer, dan blijft de contrail hangen en kan zelfs groter worden. Dit verschijn- sel is goed te zien bij een naderend warmtefront. Hierbij komt warme vochtige lucht hoog in de atmosfeer terecht, daar waar de vliegtuigen vliegen. In dat warmtefront kunnen de contrails moeilijk – of zelfs helemaal niet meer – oplossen. De aanko- mende weersverandering zorgt er dus voor dat de strepen blij- ven hangen en niet andersom, zoals vaak wordt gedacht. We zien dus geen chemtrails, maar gewoon een natuurlijke reactie op ons onnatuurlijke gedrag hoog boven onze hoofden.
De strepen die wij zien, worden gemaakt door toestel- len van de burgerluchtvaart die mensen en vracht vervoeren. Mocht er, voor welk doel dan ook, een complot bestaan om de
24 GEZOND VERSTAND 46
atmosfeer met chemtrails te vullen, dan zouden de civiele lucht- vaarttoestellen van een installatie moeten zijn voorzien om de chemicaliën te kunnen verspreiden. Zo’n installatie zou moe- ten bestaan uit één of meerdere tanks, een vulaansluiting, lei- dingen, kleppen, pomp(en), uitstroomopeningen aan vleugels of romp, elektrische en elektronische apparatuur en bediening in de cockpit. Daarnaast moet op de luchthavens een omvang- rijke logistiek aanwezig zijn om de vliegtuigen van de chemi- caliën te voorzien: voorraadtanks, een vloot aan tankauto’s, een ‘tankploeg’ die de vliegtuigen moet laten ‘tanken’ en een regie die ervoor moet zorgen dat de juiste vliegtuigen de juiste hoe- veelheid chemicaliën krijgen. Natuurlijk moeten ook de piloten geïnstrueerd zijn over hun al dan niet geheime missie.
Een vliegtuig heeft veel onderhoud nodig en daar is een leger aan goed opgeleid onderhouds- en administratief personeel voor nodig. Ook een eventuele ‘chemtrail-installatie’ zal, zoals alle installaties en systemen in het vliegtuig, regelmatig onderhoud moeten ondergaan en opgenomen zijn in het onderhoudspro-
gramma. Iedere technicus die onderhoud pleegt aan zo’n vlieg- tuig zou dan kennis van dit soort installaties hebben. Een beperk- te groep technici die als enigen aan het systeem mogen werken, buiten het zicht van het reguliere technisch personeel, wat wel eens geopperd wordt, zou in de praktijk niet kunnen bestaan.
Iets aan een vliegtuig aanpassen of inbouwen mag niet zon- der goedkeuring van de fabrikant van het vliegtuig. Zelfs het aanbrengen van een extra kledinghaakje wordt aan de fabrikant voorgelegd. De heimelijke integratie in een burgervliegtuig van een grote installatie die nodig is om de chemicaliën te versprei- den is ondenkbaar.
De chemicaliën zouden natuurlijk door de brandstof kun- nen worden gemengd. Maar die chemicaliën moeten dan wel bestand zijn tegen de hoge temperatuur in de motor en mogen geen schade veroorzaken aan het brandstofsysteem, inclusief de motor. Ook het tankpersoneel en de technici die veelvul- dig in aanraking komen met de kerosine mogen geen gevaar lopen. Als aan die voorwaarden zou zijn voldaan, is dit een mo-
GEZOND VERSTAND 46 25
Jos Thommassen


COMPLOTTEN
gelijkheid, maar dan zouden àlle strepen chemtrails zijn – kort, lang, onderbroken, uitwaaierend of onzichtbaar.
Een vaak geopperde mogelijkheid is dat het om nachtelijke militaire operaties gaat. Echter, om enig effect te kunnen sorte- ren, zou daarvoor een enorme vloot speciale vliegtuigen moe- ten bestaan. Waar zijn al die vliegtuigen gestationeerd? En waar komen dan de strepen vandaan die overdag worden gemaakt?
Een niet onbelangrijke vraag in de theorie van het chem- trail complot is wie dit alles zou coördineren. Er zijn dagen dat de hemel helder blijft, terwijl op andere dagen elk vliegtuig strepen achterlaat. Hoe realistisch is het om te denken dat álle luchtvaartmaatschappijen hieraan meewerken? Dat die strepen er vroeger niet waren, zoals ook wel wordt beweerd, is maar ten dele waar. Begin 60er jaren kwamen er burgerluchtvaart-vlieg- tuigen op de markt met een drukcabine, waardoor men veel hoger kon gaan vliegen zonder dat de passagiers door zuurstof- gebrek in katzwijm vielen. Het was op die grotere hoogtes, dat de contrails ontstonden. Sinds die tijd is de burgerluchtvaart enorm in omvang toegenomen, met daarbij ook al die strepen boven onze hoofden.
Het chemtrail-complot wordt meestal in één adem ge- noemd met climate-engineering of geo-engineering, een we- tenschap die zich bezighoudt met onderzoek naar mogelijk- heden om het klimaat te sturen en beïnvloeden, en daar wordt niet geheimzinnig over gedaan. Sinds mensenheugenis heeft de mens het onberekenbare weer willen beïnvloeden, door middel van regendansen, offers aan de weergoden, en noem maar op. Dus dat zo’n wetenschap bestaat is niet bijzonder, en de komst van de luchtvaart heeft daar nog een extra dimensie aan toegevoegd. Eén van de praktische toepassingen is ‘cloud seeding’, waarbij aerosolen in een wolk worden verspreid, waardoor deze gaat uitregenen.
De laatste jaren is de aandacht van deze tak van wetenschap voornamelijk gericht geweest op het stoppen of beheersen van de veronderstelde klimaatverandering. Het is zeker wel aan- nemelijk dat het militaire apparaat zeer geïnteresseerd is in de
Een voorbeeld van afleidende complot-noties
vorderingen van deze wetenschap, want beïnvloeding van het weer in het gebied waar de vijand zich bevindt, biedt natuurlijk ongekende mogelijkheden. Het lijkt mij zorgelijk dat ook Bill Gates zich met déze tak van wetenschap is gaan bemoeien.
Zonder twijfel zullen de niet oplossende condens-strepen in- vloed hebben op het plaatselijke weer, doordat een deel van het zonlicht wordt weerkaatst. En ook de verbrandingsresten in de uitlaatgassen, anders dan CO2 en H2O (de verbranding in een moderne straalturbinemotor is overigens zeer efficiënt), horen niet thuis in een verzorgd en schoon milieu. Maar het idee dat chemicaliën opzettelijk op grote schaal over onze hoofden wor- den verspreid, is onjuist.
Dat er complotten van uiteenlopende omvang en kwaadaar- digheid bestaan, lijdt geen twijfel. Maar vaak is de eenvoudigste verklaring voor een verschijnsel tegelijk ook de meeste waar- schijnlijke. Daarbij moet een belangrijk aspect van het chemtrail- verhaal worden opgemerkt. Samenzweerders die niet willen dat wij erachter komen wat hun doelstellingen zijn, worden gehol- pen door alles wat onze aandacht afleidt van wat er echt aan de hand is. Onderzoekers van gebeurtenissen die te boek staan als het resultaat van samenzweringen – zoals de 9-11 aanvallen, de MH-17 ramp, de moord op president Kennedy – stuiten herhaal- delijk op aanwijzingen die erop duiden dat overheidsinstanties ons op een dwaalspoor willen brengen en gefantaseerde extreme ideeën introduceren die het voortschrijdend objectief onderzoek ondermijnen. Het chemtrail-verhaal, dat zij niet hebben verzon- nen, is hen als het ware in de schoot gevallen. Afleiding is een belangrijk onderdeel van psychologische oorlogsvoering. De af- gelopen tweeëneenhalf jaar hebben we een weelde aan derge- lijke PsyOp onderdelen voorbij zien komen.

2 jr

De Limburger uit 2012

image
2 jr - Youtube

2 jr

Chemtrails de geheime oorlog.