Ontdekken posts

Ontdek boeiende inhoud en diverse perspectieven op onze Ontdek-pagina. Ontdek nieuwe ideeën en voer zinvolle gesprekken

image

image

image

image

Agressieve 'monsterwesp' opgedoken in Limburg, Zeeland en Zuid-Holland
https://www.rtlnieuws.nl/nieuw....s/nederland/artikel/

Agressieve 'monsterwesp' opgedoken in Limburg, Zeeland en Zuid-Holland | RTL Nieuws
www.rtlnieuws.nl

Agressieve 'monsterwesp' opgedoken in Limburg, Zeeland en Zuid-Holland | RTL Nieuws

De Aziatische hoornaar, een grote, zwarte wesp, is dit jaar al in Limburg, Zeeland en Zuid-Holland gezien. In Limburg was het exotische insect nog nooit eerder waargenomen.

Chan Santokhi geïnstalleerd als president van Suriname
https://nos.nl/artikel/2340881....-chan-santokhi-geins

Chan Santokhi geïnstalleerd als president van Suriname
nos.nl

Chan Santokhi geïnstalleerd als president van Suriname

Aftredend president Bouterse hing de sjerp in de kleuren van de Surinaamse vlag om de schouders van Santokhi.

Iedereen een eet smakelijk, en een fijne avond

image

Slimme aap... (mp4)

Freddy blijft de beste!

image

Nieuw Facebook-patent om tv’s, en telefoons te gebruiken om mensen te bespioneren.

==
Een nieuwe patentaanvraag laat zien dat Facebook werkt aan een verraderlijke nieuwe manier om smartphones mensen te laten bespioneren. Het octrooi zou het mogelijk maken om audiosignalen op tv’s te verbergen die ervoor zorgen dat smartphones beginnen te luisteren naar hun eigenaren.

Volgens de aanvraag, gepubliceerd op 14 juni, zou Facebook het systeem met advertenties gebruiken, zodat het adverteerders kan vertellen of mensen daadwerkelijk aandacht besteden aan hun commercials.
Stiekem telefoons vertellen om te beginnen met luisteren en opnemen

Het patent, voor het eerst opgemerkt door Metro, zou Facebook in staat stellen om “een niet voor mensen hoorbaar geluid” te verbergen in de audio van een tv-advertentie of andere inhoud. Hoewel mensen het geluid niet kunnen horen, kunnen smartphones dat wel en daarom wordt er een speciaal signaal in het geluid ingebouwd, dat elke smartphone die het hoort – met de Facebook-app geïnstalleerd – zal laten opnemen.

Het octrooi stelt dat de opname zal focussen op ‘ambient audio’, wat Facebook’s patent beschrijft als ‘verschillende en subtiele geluiden van een bepaalde locatie die door de omgeving van de locatie wordt gecreëerd, zoals machinegeluid, het geluid van menselijke beweging op afstand en spraak, kraken van thermische samentrekking en airconditioning en sanitaire geluiden in een huishouden. ”

Een deel van wat de technologie zal opnemen, is de daadwerkelijke commercial die deze heeft veroorzaakt. De reden hiervoor is dat Facebook de technologie in de eerste plaats wil gebruiken om te zien of mensen daadwerkelijk letten op de advertenties die hen activeren.

De theorie lijkt te zijn dat, als het geluid van het ‘omroepapparaat’ gedempt zou worden, dit betekent dat degene die de telefoon bezit, zich van de tv heeft verwijderd. Mocht dat echter niet gebeuren, dan is de kans groot dat ze bij de advertentie betrokken waren.

Met behulp van deze technologie kan Facebook achterhalen welke advertenties mensen bekijken, zodat ze meer van die advertenties aan hen kunnen weergeven. Tegelijkertijd kunnen bedrijven hierdoor een beter beeld krijgen van de grootte van het publiek dat hun advertentie heeft bekeken.
Facebook bespioneert al mensen

Het mag geen verrassing zijn dat Facebook nieuwe technologie wil uitproberen om erachter te komen met welke advertenties haar gebruikers bezig zijn. Adverteren vormt het grootste deel van Facebook’s bedrijf en het kunnen helpen van mensen om hun advertenties beter te kunnen targeten. Het zou ook geen verrassing moeten zijn dat Facebook eigenaren laat bespioneren door hun telefoons.

Volgens Gennie Gebhard, onderzoeksdirecteur van de Electronic Frontier Foundation, gebruikt Facebook al talloze andere methoden om mensen te bespioneren via hun smartphones, allemaal in naam van zijn reclamebedrijf.

Gebhard vermeldt hoe Facebook al locatieservices kan gebruiken, een functie die kan vertellen waar je bent en wat je recentelijk hebt gekocht, om zijn gebruikers te profileren.

‘Misschien sta je op een luchthaven, wacht je voor een advertentie en dat geeft aan een adverteerder aan dat je misschien geïnteresseerd bent in het product’, zei ze. “Of je zit in een bar, kijkt naar een tv-programma en je krijgt een advertentie voor het tv-programma. Locatieservices weten dat je in een bar zit waar die show misschien populair is. ”

Het sinistere deel hiervan is hoe Facebook dit kan pitchen op een manier die beter lijkt voor de eindgebruiker. Telkens wanneer de app van Facebook om toegang tot locatieservices op een telefoon vraagt, wordt beweerd dat dit ‘is om relevantere en persoonlijkere ervaringen te bieden, zoals het helpen bij het inchecken, het vinden van lokale evenementen en het krijgen van betere advertenties’.

Bij locatieservices krijgt de app echter alleen de locatie van een gebruiker – al het andere wordt afgeleid uit andere gegevens. Audio opnemen daarentegen zorgt voor meer bezorgdheid over de veiligheid en privacy, omdat het de mogelijkheid heeft om gesprekken en audio daadwerkelijk vast te leggen waarvan gebruikers niet willen dat iemand anders ze hoort.

Mocht Facebook deze technologie daadwerkelijk ontwikkelen en implementeren, dan zullen gebruikers nog voorzichtiger moeten zijn met wat ze voor hun telefoon zeggen.
==

Bron;
https://eu.usatoday.com/story/....tech/2020/03/04/face