Ontdekken posts

Ontdek boeiende inhoud en diverse perspectieven op onze Ontdek-pagina. Ontdek nieuwe ideeën en voer zinvolle gesprekken

👀Because we always need to remember and realize this truth that one should “Love the life you live, Live the life you love”-Bob Marley 👲He knew as do more and more people these days 🤡For we should not forget to keep balance with the good in the face of so much evil that appears in the world ! 🤓PLUR😎N🙏 #vriendenplek
~~~
👀(vertaling) Want we moeten altijd onthouden en waarheid realiseren dat je van “ het leven moet houden dat je leeft en dat je moet leven waar je van houd.”- Bob Marley 🤓Hij wist het ! 👲net zoals meer en meer mensen in deze tijd. 🤡Want we moeten niet vergeten om de balans te bewaren met het goed in aangezicht van zoveel kwaad dat zichtbaar wordt in de wereld ! 😎Peace Love Unity Respect en Namaste🙏

image

😜😂

image

😎😛

image

Rutte: ‘Oekraïne moet snel lid worden van de NAVO’

Mark Rutte heeft tijdens zijn eerste vergadering als secretaris-generaal van de NAVO met de 32 ambassadeurs benadrukt dat Oekraïne snel moet toetreden tot het bondgenootschap. “Oekraïne hoort thuis in de NAVO,” zegt hij terwijl hij officieel de voorzittershamer in ontvangst neemt van zijn voorganger, Jens Stoltenberg.

In zijn toespraak onderstreept Rutte het belang van een sterk en onafhankelijk Oekraïne voor de veiligheid in Europa. Hij verwijst naar zijn persoonlijke ervaring met de neergeschoten vlucht MH17 in 2014, waaruit blijkt dat het conflict in Oekraïne niet beperkt blijft tot de frontlinies.

“Er kan geen sprake zijn van blijvende veiligheid in Europa zonder Oekraïne,” voegt hij eraan toe.

Rutte geeft aan dat het van groot belang is om de toezeggingen van de recente NAVO-top in Washington, waar de weg naar Oekraïens lidmaatschap werd bevestigd, na te komen. Hij benadrukt de noodzaak van samenwerking met andere landen die dezelfde waarden en belangen delen, waaronder die in Oost-Azië, Oceanië en de Europese Unie.

Daarnaast doet hij een oproep tot meer investeringen in de NAVO om de effectiviteit te vergroten. “Als we meer willen doen, moeten we meer uitgeven”, aldus Rutte, waarbij hij pleit voor betere uitrusting en snellere innovatie.

De kersverse secretaris-generaal van de NAVO besluit de vergadering met een grap: “Als er één baan is die kan maken dat ik mijn huis in Den Haag verlaat, dan is het wel deze.”

image

Ook modale inkomens komen tekort voor vervoer.

Steeds meer mensen met een modaal inkomen hebben moeite om de kosten van hun vervoer te dekken. Uit recent onderzoek van de Mobiliteitsalliantie en het Nationaal Instituut voor Budgetvoorlichting (Nibud) blijkt dat niet alleen huishoudens met lagere inkomens, maar ook die met een modaal inkomen te weinig geld hebben om voor hun alledaags vervoer te betalen. Volgens voorzitter van de mobiliteitsalliantie Marga de Jager gaat het ten koste van de ‘deelname aan de samenleving’.

Maandelijks kunnen deze huishoudens tussen de twee en negenhonderd euro tekortkomen voor noodzakelijke vervoerskosten, wat hen dwingt om op andere essentiële uitgaven te besparen, vertelt De Jager. 'Het gaat hierbij niet om plezierritjes, maar echt over vervoer dat mensen nodig hebben, zoals het gaan naar werk of school. Daarnaast gaat het om alle soorten vervoer. Zowel openbaar, als auto's en fietsen', zegt De Jager.

Eerder was al bekend dat tien procent van de Nederlandse bevolking, vooral huishoudens met lagere inkomens, moeite heeft om van a naar b te komen. Het huidige onderzoek toont aan dat deze problematiek zich nu uitstrekt tot een veel grotere groep mensen. 'Dertig tot veertig procent van de Nederlanders beschikt over een modaal inkomen, dus dit raakt een enorme groep. De gevolgen zijn groot op economisch gebied, maar ook het welzijn van deze mensen gaat achteruit, met uitsluiting van de samenleving tot gevolg', zegt De Jager.

Volgens het onderzoek zijn er verschillende mogelijkheden om het probleem aan te pakken. De Jager roept allereerst de overheid op om om te zorgen voor faciliteiten die dichtbij zijn, zodat het gebruik van vervoer beperkt kan worden. Een andere aanpak is het optimaliseren van reiskostenvergoedingen waar de werkgever een belangrijke rol kan spelen. 'Heel veel werkgevers kennen de fiscale ruimte van reiskostenregelingen onvoldoende. De ruimte die er is moet maximaal benut worden', vertelt De Jager.

Tot slot is inzicht in de kosten van mobiliteit een belangrijke factor in de aanpak. 'Mensen moeten beter geïnformeerd worden over hoe en wanneer ze goedkoper kunnen reizen of tanken, en wat de onderhoudskosten van voertuigen zijn', benadrukt De Jager. De Mobiliteitsalliantie en haar partners kunnen hierin een sleutelrol spelen door deze informatie toegankelijker en overzichtelijker te maken, zegt het onderzoek.

image

Frankrijk wil ook grenscontroles invoeren, kondigt premier aan.

In navolging van Duitsland gaat Frankrijk ook de eigen grenzen in Europa controleren. Dat maakt de kersverse Franse premier Michel Barner bekend. ‘We zullen onze eigen grenzen binnen Europa controleren, in overeenstemming met de EU-regels, net zoals Duitsland dat nu doet’, zei hij bij een toespraak in het Franse parlement.
In navolging van Duitsland gaat Frankrijk ook de eigen grenzen in Europa controleren. Dat maakt de kersverse Franse premier Michel Barner bekend.

In navolging van Duitsland gaat Frankrijk ook de eigen grenzen in Europa controleren. Dat maakt de kersverse Franse premier Michel Barner bekend.

Eerder zei Barnier al dat het aantal migranten dat Frankrijk binnenkomt 'ondraaglijk' is geworden. Daarbij verwees hij ook al naar de maatregelen die zijn genomen in Duitsland. Bij de toespraak in het parlement benadrukte hij dat Frankrijk 'zijn grenzen beter moet controleren'. Details over het plan deelde Barnier nog niet, ook niet vanaf wanneer Frankrijk weer grenscontroles wil invoeren.

Duitsland maakte in september bekend dat het langs alle landsgrenzen mobiele controles gaat invoeren. Daarbij kunnen er plotseling ineens controles worden uitgevoerd om te kijken of mensen wel de juiste papieren hebben om in het land te komen. Duitsland maakte daarbij bekend dat de regeling een half jaar geldt, maar dat het daarna ook nog verlengd kan worden.

Duitsland deelt zijn meer dan 3700 kilometer lange landsgrens met Denemarken, Nederland, België, Luxemburg, Frankrijk, Zwitserland, Oostenrijk, Tsjechië en Polen. Frankrijk deelt landsgrenzen in Europa met België, Luxemburg, Duitsland, Zwitserland, Italië, Monaco, Andorra en Spanje.

image

image

https://www.v-nieuws.be/n-va-b....lankenberge-sluit-co

N-VA Blankenberge sluit coalitie met Vlaams Belang niet uit
www.v-nieuws.be

N-VA Blankenberge sluit coalitie met Vlaams Belang niet uit

De N-VA van Blankenberge sluit een coalitie met het Vlaams Belang niet uit. Al klonk oud-burgemeester Dumery al anders op Radio 1.