Ontdek boeiende inhoud en diverse perspectieven op onze Ontdek-pagina. Ontdek nieuwe ideeën en voer zinvolle gesprekken
In Nederland kregen influencers en celebs tussen 60 en 100 duizend euro voor covid vax reclame. De movers en shakers op hoger niveau: waarschijnlijk miljoenen. OMT dierendokter Ab Osterhaus (met pensioen) kon 5 a 6 miljoen op rekening niet goed verklaren.
Geen punt in 2020.
Lekker dan, Telegraaf-journalist Silvan Schoonhoven.
Omdat jij gisteren de term ‘sneuvelbereidheid’ de ether in slingerde, loop ik al een dag lang te denken aan de vraag hoe sneuvelbereid ik zelf zou zijn.
Ik denk dat ik er uit ben.
Voor niet-EU-landen?
Nee.
Voor andere EU-landen dan Nederland?
Nee.
En als het NAVO-landen zijn?
Nee.
Voor Nederland toch wel?
Nee.
Ik wil eigenlijk helemaal niet sneuvelen voor ‘een land’, voor ‘een samenwerkingsverband van landen’ of voor ‘een politiek construct’.
Áls ik al bereid zou zijn om ‘mijn leven te geven’, dat is het voor mijn vrouw, kinderen en kleinkind.
Zou er een Rus (of whatever) voor mijn neus staan met een pistool met één kogel en naast me stond(en) Thea, Pim, Bob en/of Jens, dan nam ik die kogel als een vent.
Maar verder?
Nee, sorry.
Jullie kennen me toch?
Ik ben extreem-rechts, dus tegen oorlog.
door Jan Dijkgraaf
Ik las vandaag het stuk van Marjolein Matthezing over de zgn. "sneuvelbereidheid" en toen kwam ik zojuist dit plaatje tegen wat mij een veel beter beeld geeft van die zgn. bereidheid waar de televaag het over heeft